ד"ר אביגדור סרברניק: הקשר בין מחלת מעי דלקתית ורוזציאה

מחלת מעי דלקתית (IBD) היא קבוצה של מחלות כרוניות המאופיינות בדלקת במעי הדק או במעי הגס. IBD יכולה לגרום לכאב בטן, שלשולים, עייפות וירידה במשקל. רוזציאה היא מחלת עור כרונית המאופיינת בפריחה אדומה, נפוחה ומגרדת בפנים.

מחקרים רבים מצאו קשר בין IBD ורוזציאה. מחקר אחד מצא כי אנשים עם IBD היו בעלי סיכון גבוה פי 2.6 לפתח רוזציאה. מחקר אחר מצא כי אנשים עם רוזציאה היו בעלי סיכון גבוה פי 2.5 לפתח IBD.

ד"ר אביגדור סרברניק מציין כי המנגנון המדויק של הקשר בין IBD ורוזציאה אינו ברור, אך ישנן מספר השערות. אחת ההשערות היא שתגובת מערכת החיסון הלא תקינה המעורבת ב-IBD עלולה גם לגרום לרוזציאה. השערה נוספת היא שגורמים סביבתיים משותפים, כגון חיידקים או וירוסים, עלולים להגדיל את הסיכון לפתח הן IBD והן רוזציאה.

החדשות הטובות הן שטיפול ב-IBD עשוי לעזור להפחית את הסיכון לפתח רוזציאה. מחקר אחד מצא כי אנשים עם IBD שנטלו טיפול תרופתי ל-IBD היו בעלי סיכון נמוך יותר לפתח רוזציאה מאשר אנשים עם IBD שלא נטלו טיפול תרופתי.

ד"ר אביגדור סרברניק: "אם אתם סובלים מ-IBD או מרוזציאה, חשוב לדבר עם הרופא שלכם על הקשר בין שתי המחלות. הרופא שלכם יוכל לעזור לכם לנהל את שתי המחלות ולמנוע את התפתחות של מחלה אחת לאחר השנייה."

דר אביגדור סרברניק הקשר בין מחלת מעי דלקתית ורוזציאה