האם תוספי מזון, יעילים כחלק מטיפול בנשירת שיער

מאמר מסכם של הנושא שהופיע בביטאון  DERMATOLOGY JAMA , מסכם דעות של חוקרים שונים, מאוניברסיטת בוסטון, אוניברסיטת הארוורד ועוד, הממליצים לרופאי העור לשקול ברצינות, טיפול בתוספי מזון כחלק מטיפול בנשירה.

שמן זרעי דלעת, יעיל ונמצא אף שיכול לשמש כתחליף ל-FINESTERIDE (פרופסיה). ויטמין D, אבץ ויטמיני B לסוגיהם וכן אלמנטים אנטי אוקסידנטים שונים, נבדקו אף הם.

ד"ר אביגדור סרברניק מסביר כי רמות נמוכות של ויטמין D, נמצא כסיבה לתופעות נשירה וכן כחלק מתופעות הקרחה אוטו-אימוניות. גם אבץ יכול להיות קשור לנשירה, לשיער שביר ושיער דק. מתן ויטמין D הדגים שיפור אצל נשים הסובלות מנשירה, לאחר נטילת הויטמין לפרק זמן של 6 חודשים. נטילת אבץ נמצאה יעילה אצל הסובלים מנשירה, או מהקרחה אוטואימונית. אצל מטופלים אלה, נצפתה צמיחה מחדש, באזורי ההתקרחות ועליה בעובי השיער וצפיפותו.

לעומת זאת מומלץ לא להשתמש בביוטין ( 7B VIT).

במקרים קשים של קרחת חלקית אוטואימונית, (AREATA ALOPECIA) ,שימוש בתוצרי צמחים ועשבים סיניים, נמצאו יעילים. בנוסף יש לציין שהורמון גדילה יכול גם הוא לעזור. כן נמצאו תוספי מזון ממקור חלבון דגים שגורמים לעליה במספר השערות בגברים ובנשים.

היתרון בשימוש בתוספי מזון אלה, הוא שאינם מזיקים.

לסיכום מסביר ד"ר סרברניק כי ברור שמטופל הסובל מנשירת שיער , חייב לעבור בדיקות דם רוטיניות לברור נשירה, אצל רופא העור או המשפחה.

האם תוספי מזון, יעילים כחלק מטיפול בנשירת שיער אביגדור סרברניק