בין הסובלים מהתקרחות הנורמלית של הגבר למינון נמוך של מינוקסידיל דרך הפה יעיל באותה מידה כמו מינוקסידיל במריחה

מינוקסידיל בטיפול מקומי הוא התכשיר המועדף לטיפול בהתקרחות הנורמלית של הגבר והאישה. יש דיווחים שונים ששימוש במינוקסידיל דרך הפה יעיל ובטוח גם הוא. המנגנון לפעולת המינוקסידיל אינו ברור וכנראה פועל במנגנונים שונים, כמו הרחבת כלי דם, הפחתת דלקת ועוד. למרות כל זאת, 40% מהמטופלים לא מגיבים בהצלחה לטיפול, הן בשל אלרגיה או דלקת עור הנגרמת מגירוי החומר על עור הקרקפת, מרקם לא תקין של השיער וכן מחיר התכשיר. מחקרים רבים מצאו שהתקרחות זו, פוגעת קשות באיכות החיים של הסובלים ופגיעה בהערכה העצמית שלהם. מינוקסידיל מקומי מופיע בריכוזים של 2%-5%. לאחרונה, מינוקסידיל דרך הפה במינון נמוך, ניתן כטיפול בנשים ובגברים עם תוצאות טובות וללא תופעות לוואי. טיפול זה המקביל לטיפול מקומי, משיג תוצאות טובות ומאפשר לריכוזים גבוהים יותר של החומר הפעיל להתרכז בזקיקי השערות, דבר המאפשר תגובה מקסימלית לתרופה.

המחברים, שפרסמו את תוצאות עבודתם בירחון לדרמטולוגיה קוסמטית מנובמבר 2023, השוו את יעילות ובטיחות הטיפול המקומי בהשוואה לתרופה הסיסטמית בריכוז של 1 מ"ג ביום. 65 מטופלים נבחרו לניסוי ונבחרו בצורה אקראית מי יטופל במריחה של מינוקסידיל 5% ומי יטופל בתרופה במינון של 1 מ"ג. יעילות הטיפול נבדקה ע"י מדידת קוטר השערה, הערכה בצילום השיער והערכת המטופל בתוצאות הטיפול לאחר 6 חודשי טיפול. בטיחות הטיפול נבדקה הן לפי תגובות המטופל לטיפול והן לפי הערכת הרופאים את התוצאות.

תוצאות המחקר מצאו שהן הטיפול המקומי והן הטיפול דרך הפה במינוקידיל, הדגים שיפור בולט בקוטר השערה לאחר 6 חודשי טיפול. לא היה הבדל בולט בין שתי הקבוצות. הבדיקה בעזרת צילומי השיער הדגימה שיפור ניכר אצל המטופלים במינוקסידיל מקומי, אך לא בתרופה הסיסטמית. למרות זאת, לא היה הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות, ובשתי הקבוצות מעל ל-60% מהמטופלים הביעו שביעות רצון בתוצאות הטיפול ולא נמצא הבדל משמעותי בין הקבוצות.

המחברים מסכמים כי למרות שהטיפול המקומי נתן תוצאות יותר טובות באשר הטיפול דרך הפה, ההבדל בתוצאות בין שתי הקבוצות לא היה משמעותי. מכאן שטיפול סיסטמי במינוקסידיל 1 מ"ג הוא יעיל ובטוח כמו הטיפול המקומי בהקרחה הנורמלית של הגבר והאישה.

אביגדור סרברניק - בין הסובלים מהתקרחות הנורמלית של הגבר למינון נמוך של מינוקסידיל דרך הפה יעיל באותה מידה כמו מינוקסידיל במריחה