יעילות ובטיחות המעבר מהתרופה דופיקסנט לתרופה רינבוק בהשוואה לטיפול מתמשך ברינבוק בחולים בדלקת עור אטופית בינונית עד קשה

בגיליון ספטמבר 2023 , דווח בביטאון האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה על עבודה משווה, סמיות כפולה,  שהראתה כי מעבר מהתרופה דופיקסנט לתרופה רינבוק, אצל חולים בחומרה בינונית וקשה של דלקת עור אטופית (אסטמה של העור) היא חיונית. מטרת העבודה היתה גם בדיקת הבטיחות והיעילות של טיפול מתמשך ב-30 מ"ג רינבוק והמעבר מטיפול בדופיקסנט לאחר 24 שבועות של טיפול.

בעבודה על מטופלים בדלקת עור אטופית, שטופלו בתרופה רינבוק דרך הפה, עד תקופה של 52 שבועות של טיפול בהשוואה למטופלים שטופלו בדופיקסנט בזריקות 300 מ"ג ,מידי שבועיים. כן השוו הרופאים תוצאות טיפול בתרופה שנלקחה דרך הפה בהשוואה למטופלים שנטלו דופיקסנט והחליפו לטיפול ברינבוק. מדובר ב-239 מטופלים שנטלו את התרופה בהשוואה ל245 שהחליפו בין התרופות. לציין כי חולים שהחליפו תרופות, הגיבו לטיפול תוך 4 שבועות של טיפול. תופעות הלוואי השכיחה ביותר היו אקנה, החמרה במחלת העור, עליה ברמת CPK בדם ודלקת בדרכי נשימה עליונים. רוב המטופלים שלא הגיבו לדופיקסנט השיגו תוצאות טובות עם התרופה האחרת.

המחברים מסכמים כי תגובה טובה למחלה אצל מטופלים עם טיפול יום יומי למשך 40 שבועות, גם כאלה שטופלו בדופיקסנט לפני כן, השיגו הטבה כאשר החליפו לרינבוק, ללא תופעות לוואי משמעותיות.

יעילות ובטיחות המעבר מהתרופה דופיקסנט לתרופה רינבוק בהשוואה לטיפול מתמשך ברינבוק בחולים בדלקת עור אטופית בינונית עד קשה