טיפול במעכבי קולטן 23IL בחולי ספחת קלה

התרופות הביולוגיות הפכו במהירות לתרופות הבחירה בטיפול בספחת בינונית עד קשה, אך הן לא ניתנות לצורות הקלות של ספחת, בעיקר בשל מחיר התרופות הביולוגיות הגבוהה. חולים בצורה הקלה של הספחת, עוברים טיפולים מתישים בתכשירים מקומיים לעור, אשר בסופו  נשארים ללא טיפול יעיל, הן בשל המחיר, והן בשל הסיכונים ותופעות הלוואי בתרופות הסיסטמיות השונות, כמו גם  עם התרופות הביולוגיות. בחולים הבינוניים והקשים, הגישה להתחיל בטיפול כבר בשלבים המוקדמים, נעשית מקובלת יותר ויותר, והמחברים פרסמו מאמר זה בכדי לשכנע, שיש לתת תרופה ביולוגית, כמו TREMFYA, גם לחולים עם מחלה קלה, דבר שיכול לגרום לתקופה ארוכה של הפוגה מהמחלה.

במאמר שפורסם באוקטובר 2023 בירחון האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, מדווח על ביצוע ניסיון טיפולי, כפול סמויות, תוך השוואה לאין-בו (PLACEBO), אצל חולי ספחת קלה עם התרופה. 15 מטופלים קבלו את התרופה בשבוע 12,4,0, לעומת קבוצת ביקורת של 5 מטופלים שטופלו באין -בו. נמצא שהמטופלים בתרופה TREMFYA הדגימו ירידה משמעותית בערכים המציינים את חומרת המחלה בהשוואה לקבוצת האין-בו. הירידה נצפתה כבר לאחר המנה השנייה, לאחר 4 שבועות. כל המטופלים בתרופה דיווחו על תגובה  טובה גם אחרי 32 שבועות מקבלת המנה האחרונה בשבוע ה-12.  

המחברים מסיימים ומציעים טיפול ב-TREMFYA כטיפול קצר לשם טיפול מוצלח בספחת קלה, עם תוצאות של העלמות הנגעים לפרקי זמן ארוכים.

טיפול במעכבי קולטן 23IL בחולי ספחת קלה