הסרת קעקוע. חשוב לדעת טרם ביצוע הקעקוע

בין אם יש לך קעקוע ובין אם אתה שוקל לבצע קעקוע, חשוב שתדע שהדיו שתכניס או הכנסת לגופך היא קבועה.

הסרת קעקוע אפשרית, אך היא מלווה בסיכון, זאת לפי דיווחים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, הבודק את הדיו והפיגמנטים, כמו גם את מכשירי הלייזר השונים לצורך הסרתם. הטיפול בהרחקת הקעקוע במכשירי הלייזר השונים, חייבים להיעשות תחת פיקוח של רופאים ואנשי רפואה. התהליך דורש שימוש במכשיר הלייזר המתאים, הבנה כיצד הנגע המטופל יגיב ומה הדרך הנכונה לטיפול לאחר הסרת הקעקוע.

אתגר חשוב בתהליך ההסרה הוא עומק הדיו בעור. המחט המזריקה את הדיו לעור, חודרת את האפידרמיס והרקמות הסמוכות. הדיו בטיפות בודדות מגיע גם לדרמיס ואף לשכבות עמוקות יותר. מכיוון שתאי הדרמיס יציבים יותר מתאי האפידרמיס, אזי אפשרי, לטענת מנהל המזון והתרופות האמריקאי, שחלק מהדיו ישאר במקומו לאורך כל חייו של המקועקע.

טיפול בלייזר היא השיטה השכיחה ביותר להסרה או הפחתת הקעקוע. אנרגיית האור בלייזר הורסת את הדיו לחלקיקים זעירים, ומערכת החיסון מרחיקה ומנקה אותם לאורך זמן. השימוש בסוגים שונים של לייזרים נעשה בהתאם לצבע הדיו בקעקוע. מכיוון  שאורכי גל שונים בלייזר מתאימים לצבעים שונים של הדיו. לכן קעקוע של מספר צבעים ידרוש טיפול בסוגים שונים של לייזר.

הצבעים הקשים ביותר של דיו להרחקה הם ירוק, אדום וצהוב. כחול כהה ושחור הם הקלים ביותר להרחקה בלייזר. הסיבה לכך היא שצבעים ירוק, אדום וצהוב, עלולים לעבור חמצון ,להפוך לצבע שחור, בעת הטיפול בלייזר. דיו שעבר חמצון אינו יכול להיות מטופל בלייזר. איפור קבוע בקעקוע אופייני לגבות, לגבולות השפתיים וגבולות העיניים.

קשה מאוד להרחיק צבעים הקרובים לצבע העור, או צבע לבן, וכן קעקועים קוסמטיים קבועים.

טיפול  להסרת הקעקוע, דורש מספר רב של טיפולים בלייזר, כאשר מספר שבועות עובר בין טיפול לטיפול. פרקי זמן אלו מאפשרים לעור להחלים טרם הטיפול הבא. גודל הקעקוע וצבעו משפיעים על אורך הטיפול ועל מספר הטיפולים הדרוש . חשוב לדעת כי  הרחקה מחלטת של הקעקוע, תתכן ולא תקרה כלל. הטיפול בלייזר כואב, ומומלץ להשתמש במשחת אלחוש טרם הטיפול.

אחת ממספר רב של תופעת לוואי של הטיפול בהסרת הקעקוע בלייזר, היא שצבע העור המטופל יהיה בהיר מצבע העור הנורמלי מסביבו. הצטלקות, זיהומים דימומים , אודם וצריבה, גם הן תופעות לוואי מוכרות.

קיימות שיטות נוספות להרחקת הקעקוע, פחות מקובלות, כמו שפשוף אזור הקעקוע במברשת של סיבים או בקירצוף עם מכשיר הגורם להפוך את הרקמה הנתונה לדמוית חול. כן אפשר להרחיק את העור הנגוע בפעולה כירורגית. שיטות אלו אינן מרחיקות את הפיגמנט, אלא גורמות לפציעה על וסביב לקעקוע, ומגרים להופעת תגובה אימונולוגית היכולה להבהיר את הצבע תוך כדי ריפוי העור. אמנם יש פוטנציאל העלמת הצבע בשיטה זו, אך היא גורמת להצטלקות קבועה ותופעות קוסמטיות לא רצויות.

אפשר למצוא בשוק קרמים ומשחות שונות המבטיחות הצלחה בהרחקת הקעקוע, אך תכשירים אלו לא נבדקו על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, אין עדות שהם יעילים ובטוחים ויכולים לגרום לפריחות, צריבות וצלקות.

הסרת קעקוע. חשוב לדעת טרם ביצוע הקעקוע תמונה ראשית