התקרחות על רקע טיפול כימותרפי והורמונלי וטיפול במינוקסידיל

נשים שעברו טיפולים לסרטן השד, סבלו מתופעת לוואי של התקרחות, תופעה שפגעה באיכות חייהן. בעבר היו דיווחים על יעילות הטיפול במינוקסידיל בטיפול מקומי בתופעה. במאמר שפורסם בעיתון RESEARCH DERMATOLOGICAL OF ARCHIVES באוגוסט 2023 דווח שטיפול במינוקסידיל מקומי ו/או סיסטמי, יכול לשפר ולהעלים את ההתקרחות על רקע הטיפול. מדובר בתרופות כימותרפיות וכן תרופות הורמונליות, בהן טופלו החולות. נמצא כי 87% מהמטופלות הגיבו היטב, הן למינוקסידיל הסיסטמי והן למיקוסידיל בתרסיס.

כאשר בדקו את תת הקבוצות של המטופלות, נמצא כי מינוקסידיל שניתן סיסטמית במנות קטנות (1-2.5 מ"ג) היה יעיל מאוד אצל אותן נשים שסבלו מהתקרחות עקשנית על רקע תרופות כימותרפיות. לעומת זאת, נמצא כי שילוב הטיפול המקומי והטיפול הסיסטמי במינוקסידיל, שניתנו יחד, הדגימו יעילות אצל נשים שטופלו בטיפולים הורמונליים למחלתן. חולות שטופלו בכימותרפיה, הדגימו באופן מובהק, צורה חמורה יותר של התקרחות, בהשוואה לנשים שטופלו בטיפולים הורמונליים.

לסיכום, מציינים המחברים, כי מינוקסידיל במינון נמוך הניתן דרך הפה, מדגים יעילות וסבילות ומהווה אלטרנטיבה טובה כטיפול בהתקרחות אצל נשים המטופלות בכמותרפיה למחלתן.

התקרחות על רקע טיפול כימותרפי והורמונלי וטיפול במינוקסידיל