האם יש עונתיות בנשירת שיער?

במחקר שנעשה על קבוצה גדולה של של משתמשי גוגל שבדקו פרסומים לגבי נשירת שיער בין השנים 2004-2020, ניסו המחברים לבחון האם ההתעניינות בנשירה בחיפושים בגוגל, יש קשר עם עונות השנה והאם, אכן יש עונתיות בנשירה, במקביל לחיפושים הנעשים באותן עונות. במאמר שהתפרסם בעיתון של האקדמיה האירופאית לדרמטולוגיה ולמחלות מין מיולי שנה זו, קבוצת המחברים מניו יורק ומניו גרסי דיווחה על ממצאים המדגימים עונתיות בחיפושים בנושא, כנראה במקביל בתופעות המטרידות של נשירת שיער.

המחברים השתמשו בשפת תוכנה R וחבילותיו, שימוש במודלים סטטיסטים שונים שאפשרו להגיע להבדלים משמעותיים בחיפוש באינטרנט לאורך חודשי השנה. ואכן, הממצאים הדגימו הבדלים משמעותיים בחיפושים באינטרנט לאורך חודשי השנה. החודשים שהדגימו את המספר הגדול במתעניינים בנושא הנשירה, היו החודשים אוגוסט, ספטמבר ויולי, בעוד שהחודשים עם ערכי חיפוש נמוכים היו  אפריל, פברואר ודצמבר. כאשר ביצעו השוואה בין החודשים השונים, כמו אפריל ואוגוסט, אפריל וספטמבר ואפריל ויולי, תוך שימוש במבחן DULL, מצאו כי ההבדלים הבולטים ביותר בין החודשים והעונות הללו בחיפוש, הינם משמעותיים. ואכן, מחקרים שונים בעבר, הדגימו נשירה מקסימלית בחודשים אלו. במקביל, בחודשים שבהם היה חיפוש מינימלי בנושא הנשירה, הייתה עליה בשכיחות החיפושים לגבי נושאים כמו שפעת ואלרגיות בדרכי הנשימה.

השימוש בטכנולוגיה דיגיטלית והאפשרות הרחבה בחיפוש באינטרנט לגבי עניין המחפשים אינפורמציה בגוגל לנושא נשירת שיער, מאפשר לנו לזהות פקטורים עונתיים הקשורים אולי, בנשירה.

חשיבות עבודה זו, קשורה בעובדה שזו העבודה הראשונה המשתמשת בנתונים חודשיים מתוך אלפי המתעניינים בנושא באתר החיפוש, וייתן לנו אפשרות להבנה טובה יותר על פקטורים עונתיים בנשירת שיער, שיתכן ויסייעו לנו בעתיד לשפר מניע ולשיפור גישות טיפוליות בנשירה.

האם יש עונתיות בנשירת שיער