בטיחות נטילת דופיקסנט בשל דלקת עור אטופית, אצל חולים עם מחלות ממאירות

דופיקסנט היא תרופה מהפכנית בטיפול בדלקת עור אטופית, (אסטמה של העור). היתרון החשוב של הדופיקסנט, הוא ביכולת להפחית עקצוץ מציק במהירות וביעילות. רוב המטופלים הנוטלים תרופה זו, סובלים מדלקת עור אטופית בינונית עד קשה, אך תמיד קיימת השאלה האם תרופה זו, הקשורה במערכת החיסון, מותרת לנטילה ע"י חולים אטופיים עם סרטן. הסיבה לחשש הוא השינויים האימונולוגיים על רקע אנטגוניסט לקולטן של איטרלוקין 4, והחשש לאפשרות להחמרת המחלה הסרטנית על רקע זה. 

במאמר שהופיע בירחון של האקדמיה האירופאית לדרמטולוגיה ולמחלות מין בפברואר האחרון, מדווחים המחברים על מחקר רטרוספקטיבי לבדיקת בטיחות הטיפול בתרופה אצל חולים אטופיים בצורה בינונית עד קשה, עם רקע של מחלת הסרטן. החולים, 24 במספר, היו במעקב ממוצע של 29 חודשים. יש לציין כי אחד המשתתפים נפטר מסרטן בתקופת הבדיקה, אך הסיבה לפטירתו לא הייתה קשורה לטיפול בתרופה. החולים עם היסטוריה של מחלה ממאירה או מחלה ממאירה פעילה, הדגימו סבילות לתרופה ולא פתחו כל תופעה הקשורה לתרופה ולממאירות. 

המחקר מאפשר נתונים אמיתיים באפשרות היעילות והבטיחות של התרופה דופיקסנט כטיפול בדלקת עור אטופית, בחולים שסבלו בעבר או תוך כדי הטיפול ממחלה ממאירה. המחברים מציינים שגם לאחר 29 חודשים של מעקב, לא הייתה כל חזרה או התקדמות במחלה הממאירה. למרות שהמחקר המדווח מעודד חולים אטופיים רבים עם רקע סרטני, המחברים ממליצים על מעקב של 5 שנים אצל חולים תחת דופיקסנט ורקע ממאיר.

בטיחות נטילת דופיקסנט בשל דלקת עור אטופית, אצל חולים עם מחלות ממאירות